Hlavní obsah

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Článek

Už dávno neplatí, že módním kampaním ve světě vévodí čtrnáctileté dívenky. Světové módní domy naopak nacházejí kouzlo u žen, kterým se do tváře vepsal čas, zkušenosti a moudrost.

Tato mánie odstartovala zhruba v roce 2015, kdy se legendární písničkářka Joni Mitchel (74) se objevila v kampani pro Yvese Saint-Laurenta a o dva dny později byla představena spisovatelka Joan Didion (83) v kampani francouzského módního domu Céline. Ve světě módy se vzedmula velká vlna zájmu o třiadevadesátiletou módní ikonu Iris Apfel a dnes snad ještě více než dříve je poptávka po aktuálně nejstarší aktivní supermodelce Carmen Dell'Orefice (86).

Ani u nás nezůstáváme pozadu. Operní pěvkyně Soňa Červená stále fotí módní editoriály a jediný český módní řetězec ve své poslední kampani pro jaro a léto 2018 brzy představí Michaela Křivánková, bývalá manekýnka ÚBOKu (Ústav oděvní a bytové kultury). Stříbrovlasé dámě je přes šedesát let, na snímcích jednoho z nejžádanějších fashion fotografů Matúše Tótha ale s přehledem obstála v konkurenci podstatně mladších modelek, jako jsou Zuzana Gregorová nebo Gréta Slezáková. Vždyť samotnou myšlenkou bylo představit jarní kolekci pro rok 2018 ženami rovnou tří různých věkových kategorií.

„Na české módní scéně podobná reklama doposud chyběla. Mezigenerační kampaně nebývají obvyklé. Těší nás, že restart naší značky může začít právě takto odvážnou reklamní kampaní, která prezentuje tři sebevědomé a krásné ženy různého věku,” komentuje nový majitel oděvního domu Michal Mička. Fotografie sledují ženy v soukromí, cílem bylo, aby vizuální look připomínal snímky z polaroidu, které kampani dodají osobní až intimní charakter, přitom drží kampaň v cool a trendy směru.

Reklama

Další články

Načítám