Za posledních 168 hodin (7 dní) odkázal server paparazzi.cz na bulvární tisk přesně 8.263x, což odpovídá cca 431.152-ti odkázaným článkům ročně.

říjen 2018
Po18152229
5121926
So6132027
listopad 2018
Po 5121926
Út 6132027

Střevní i choroboplodné bakterie umějí produkovat elektrickou energii
Kalifornští vědci zjistili, že elektrickou energii jsou schopny produkovat téměř všechny bakterie. Dosud se vědci domnívali, že to umějí jen druhy žijící v extrémních podmínkách vysokých teplot, kyselého pH bez přístupu vzduchu. Ale podle autorů z Berkeley jsou za určitých podmínek schopny produkovat elektřinu také bakterie střev či listerie nebo klostridie způsobující závažná onemocnění.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 14.9.2018 v 16:14, prečteno: 5x

nejlepší články ze dne: 14. 09. 2018

Bio energie?! Vědci vyrobili elektřinu v listech živé rostliny
Švédští vědci udělali velký pokrok na cestě k výrobě elektřiny pomocí fotosyntézy. Jedná se o formu solární energie, která by však nebyla závislá na fotovoltaických článcích, které hyzdí krajinu a zabírají místo vegetaci. Elektrickou energii by totiž vyráběly rostliny přímo ve svých listech. Expertům z Linköpingu se podařilo umístit elektrický obvod do cévního systému listu růže a získat tak elektrickou energii.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 24.11.2015 v 16:14, zobrazit podobné
Konec závratných vyúčtování?! Vědci vyrobili elektřinu ze zkažených rajčat
Technologové z Jižní Dakoty se zamysleli nad tím, co s obrovským množstvím rajčat, která každoročně končí v kompostu kvůli plísním, hnilobám a dalším kazům, kvůli nimž jsou nekonzumovatelná. A přišli s nápadem, že tisíce tun hnijících plodů přemění v elektrickou energii. Vyrobili tak prototyp monočlánku, v němž elektřinu vyrábějí bakterie rozkládající rajčatový odpad.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 18.3.2016 v 11:13, zobrazit podobné
Městečko v USA odmítlo stavbu solární elektrárny. Bojí se, že vyčerpá všechnu energii ze Slunce
Občané amerického městečka v Severní Karolíně odmítli výstavbu solární farmy, která by mohla snížit domácnostem náklady na elektrickou energii. Bojí se rakovinového onemocnění, nezaměstnanosti, odchodu mladých lidí i toho, že solární panely vysají ze Slunce všechnu energii.
zdroj: bleskove.centrum.cz, přidáno 15.12.2015 v 07:05, zobrazit podobné
Má skutečně 9 životů: Kočka přežila prací cyklus 60 stupňů Celsia
Bengálský kocour Bobby je důkazem, že kočky mají skutečně devět životů. Jemu ještě zbývá osm, možná méně, protože přežil něco, co spolehlivě zabíjí nejen bakterie a choroboplodné zárodky ve špinavém prádle. Překonat dokázal prací cyklus na šedesát stupňů Celsia.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 1.8.2016 v 14:14, zobrazit podobné
Japonci mají solární panely, které jsou pětkrát výkonnější než listy rostlin
Japonští vědci vyvinuli extrémně účinný solární panel. Ten dokáže přeměnit více než čtvrtinu slunečního záření dopadajícího na jeho plochu v elektrickou energii. Účinnost panelu je čtyřikrát až osmkrát větší než u listů rostlin. Zatímco panel přemění až 26,3 procenta záření v energii, fotosyntetická účinnost listů je jen mezi třemi až šesti procenty.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 27.3.2017 v 14:14, zobrazit podobné
Lampička, která nepotřebuje zásuvku, ale rostlinu. Zelená technologie by mohla rozsvítit celá města
Lampička Living Light neboli živé světlo nepotřebuje elektrickou energii. Led diody uvnitř skleněné baňky se rozsvítí díky rostlinám.
zdroj: bleskove.centrum.cz, přidáno 12.12.2017 v 09:05, zobrazit podobné
Indičtí architekti vytvořili klimatizaci, která se obejde bez elektrické energie
Indické architektonické studio oprášilo starověké techniky a vyrobilo prototyp levné a ekologické klimatizace, která k ochlazení nepotřebuje žádnou elektrickou energii. Objekt navíc zkrášluje průmyslové prostředí tamní továrny.
zdroj: bleskove.centrum.cz, přidáno 8.10.2017 v 12:05, zobrazit podobné
Tequila může chránit před osteoporózou
Výrobci tequily a agávového sirupu budou jásat. Vědci z Mexika totiž prokázali, že fruktany obsažené hojně v listech agáve – a výrobcích z této rostliny připravených – pomáhají jako prevence osteoporózy. Střevní bakterie totiž fruktany štěpí na účinné látky, které pomáhají zvyšovat hustotu kostí vázáním vápníku a hořčíku.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 30.7.2018 v 10:14, zobrazit podobné
Chutná prý božsky: Cheesecake ze střevních bakterií goril!
Chutná božsky. Vypadá jako běžný cheesecake. Většina lidí se ale nesmí dozvědět, co se v tomto dezertu z mléka nachází. Okamžitě by se jim totiž udělalo zle. Cheesecake připravený na jedné japonské univerzitě totiž obsahuje gorilí výkaly. Přesněji řečeno střevní bakterie goril, kterými vědci fermentovali jogurt použitý k přípravě moučníku.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 11.8.2015 v 19:14, zobrazit podobné
Jste hubení? Poděkujte svým střevním bakteriím!
Stále více pozornosti vědců poutá lidská střevní mikroflóra. Každý člověk má tak originální druhovou a početní skladbu mikrobů v trávicím traktu, že je unikátní stejně jako otisk prstů. Přitom profil střevního mikrobiomu může napovědět mnohé o zdraví jeho majitele. A šťastní jsou ti, kdo ve střevech mají druh Christensenella minuta. Nedávno objevená bakterie chrání tělo před obezitou.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 20.1.2016 v 15:14, zobrazit podobné