3. www.ihot.cz:
Za posledních 168 hodin (7 dní) odkázal server paparazzi.cz na bulvární tisk přesně 8.842x, což odpovídá cca 461.363-ti odkázaným článkům ročně.

květen 2018
So5121926
Ne6132027
červen 2018

Neandertálci se dokázali starat o postižené a raněné do vysokého věku
Další smrtelnou ránu teorii o neandertálcích jako primitivním druhu člověka zasadili vědci ze státu Washington. Prokázali totiž, že příslušníci tohoto druhu byli schopni soucitné péče o postižené, kteří by jinak dávno skončili jako oběť šelem. Analýza kostry postiženého neandertálce prokázala, že se dožil navzdory vážným zraněním a slepotě více než čtyřiceti let.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 27.10.2017 v 10:14, prečteno: 12x

nejlepší články ze dne: 27. 10. 2017

Neandertálci byli schopni tvořit nástěnné malby
Neandertálci nebyli druhem člověka tak primitivním a nekreativním, jak se my příslušníci druhu Homo sapiens domníváme. Podle nových archeologických objevů totiž dokázali malovat symboly na stěny jeskyní, které obývali. Byli výtvarně tvořiví, ale nejen to. Dokázali uvažovat v symbolech a převádět mentální obrazy pohybem ruky na podklad.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 26.2.2018 v 11:14, zobrazit podobné
Zahoďte zeleninu: Tohle je recept na dlouhověkost!
Asi ještě dlouho budeme čítat senzační titulky o tom, že vědci už znají recept na dlouhověkost a konečně dokázali odhalit, co skutečně pomůže dožít se vysokého věku. S podobným prohlášením teď přišel tým z tří prestižních světových univerzit. Podle jejich zjištění je sice zdravý životní styl klíčový pro udržení dobré kondice do vysokého věku a také pro dlouhověkost, větší moc však než tělesná pohoda má pohoda psychická a pocit, že život má smysl.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 11.11.2014 v 11:14, zobrazit podobné
Neandertálci nevymřeli, spíš se asimilovali s naším druhem
Neandertálci nebyli naši hloupí příbuzní, ani nevymřeli, ani jsme je z Evropy nevytlačili. Nejnovější výzkumy dokazují, že to byli naopak lidé inteligentní, používali složité nástroje a dokázali extrahovat smůlu z kůry stromů. A navíc jsou zřejmě předky řady Evropanů. Podle vědců z USA a Nizozemska totiž nevymřeli ani nebyli vytlačeni druhem Homo sapiens, ale pozvolna se v něm rozptýlili. Jednoduše řečeno asimilovali s námi.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 7.5.2014 v 08:14, zobrazit podobné
Neandertálci nepřežili, protože neuměli vyrábět kožešinové "kabáty"
Teorií o tom, proč neandertálci nepřežili poslední dobou ledovou, je hned několik. Vědci ze Skotska prý mají důkazy, že za jejich vymření v chladné geologické etapě Země může neschopnost udržet svá těla v teple. Naopak moderní lidé druhu Homo sapiens objevili parky, dlouhé kabáty z kožešin s kapucí, které je v konkurenci s obnaženými neandertálci zvýhodňovaly.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 2.8.2016 v 11:14, zobrazit podobné
Měli jsme sex s neandertálci. Proto máme dnes alergie
Alergie neboli imunitní porucha přehnané reakce na dráždivou látku trápí stále více lidí moderního světa. Ale její kořeny sahají až do doby kamenné, kdy se moderní Homo sapiens potkal s neandertálci. Jejich střety nebyly jen plné násilí a bojů, ale provázely je také soulože a vzájemné křížení obou druhů. Právě za sex s neandertálci podle německých vědců vděčíme dnešnímu zvýšenému výskytu alergií.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 13.1.2016 v 16:14, zobrazit podobné
Neandertálcům vděčíme za silnou imunitu. Naše choroby je však zabily
Jedno je jisté, když se potkali moderní lidé s neandertálci v Evropě, znamenalo to pro jeden ze dvou druhů člověka začátek konce. Neandertálci začali pomalu mizet a Starý svět ovládli definitivně lidé druhu Homo sapiens. Teorií o tom, proč neandertálci vymřeli, existuje několik. Mezi ty nejpravděpodobnější patří teorie o selhání imunity. Podle všeho moderní lidé přinesli choroby, kterým neandertálci postupně podlehli. Jenže díky tomu, že se s naším druhem křížili, předali nám část své imunity, díky níž jsme odolní vůči řadě virových chorob.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 7.4.2015 v 18:14, zobrazit podobné
Sudoku a křížovky udrží paměť pružnou i do vysokého věku
Ani léky nemají takové účinky!
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 29.4.2013 v 10:14, zobrazit podobné
Neandertálci díky klenutému čelu a nosu mohli sprintovat v době ledové
Neandertálci jsou naši blízcí příbuzní a částečně také naši předci, protože druh Homo sapiens se s nimi po jistý čas křížil, takže nosíme neandertálčí DNA dodnes. Nicméně tento druh původních evropských hominidů nepřestává vědce zajímat kvůli svým vlastnostem. Už jen vizáží neandertálci silně vybočovali. A dlouho se nevědělo, proč měli tak klenuté čelo a široký nos. Nový výzkumy naznačují, že to bylo kvůli lepším schopnostem v dýchání v mrazivém prostředí.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 24.4.2018 v 11:14, zobrazit podobné