1. bleskove.cz:
Za posledních 168 hodin (7 dní) odkázal server paparazzi.cz na bulvární tisk přesně 9.790x, což odpovídá cca 510.828-ti odkázaným článkům ročně.

říjen 2017
Čt 5121926
 6132027
So 7142128
listopad 2017
Po 6132027
Ne5121926

Masové vymírání před 250 miliony let způsobily sopky na Sibiři
Nejznámějším vymíráním druhů je z konce druhohorní Křídy před šestašedesáti miliony let. Příčina masového mizení živočichů a rostlin, během něhož zanikla celá skupina dinosaurů, je připisována srážce Země s obřím asteroidem. Ale vůbec k největšímu vymírání v dějinách naší planety došlo před 252 miliony let na přelomu prvohorního Permu a druhohorního Triasu. A příčinou byla extrémní činnost sopek na území dnešní Sibiře.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 7.10.2017 v 19:14, prečteno: 5x

nejlepší články ze dne: 07. 10. 2017

Lidé způsobují masové vymírání živočichů. Větší než by způsobila katastrofa!
V geologických dějinách planety Země dochází opakovaně k momentům, kdy dojde k masovému a náhlému vymírání druhů. Tento jev bývá na předělu dvou významných geologických období a většinou po něm následuje výrazná proměna v morfologii a fyziologii života. Podle vědců z Tennessee se o to další masové vymírání postaral člověk. Právě začalo a způsobuje ho naše civilizace.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 3.8.2016 v 16:14, zobrazit podobné
Šesté masové vymírání druhů probíhá v plném proudu
Vědci z kalifornského Stanfordu ve spolupráci s kolegy z Mexico City přinesli další nezvratné důkazy o tom, že šesté masové vymírání druhů na planetě Zemi je v plném proudu. Zatímco v minulosti byly spouštěči těchto druhových apokalyps vždy vlivy vnějšího vesmíru či geologické pochody na planetě, tentokrát je původcem člověk a to svou činností. Přemnožením a svou nenasytností způsobí celkový kolaps ekosystému, který ho bude nakonec stát život.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 16.7.2017 v 17:14, zobrazit podobné
Magazín Nature tvrdí: Lidstvo vyvolalo šesté vymírání druhů
Za poslední půl miliardy let došlo na planetě Zemi k několika katastrofickým změnám klimatu a životního prostředí, po němž následovalo masové vymírání druhů. Celkem bylo prokázáno díky paleontologickým vykopávkám pět takových etap. Ta šestá nastává právě nyní. A příčinou není ani meteorit, ani výbuch supervulkánu. Je jí činnost lidské civilizace.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 7.6.2017 v 17:14, zobrazit podobné
Nastává šesté masové vymírání druhů v historii Země
Planeta Země od svého vzniku neustále prochází evolucí neboli vývojem. Součástí této evoluce je také vývoj života na ní včetně toho lidského. Během milionů let, kdy Zemi obývají živé organismy, nastalo pět období, během nichž došlo k náhlému a masovému vymírání druhů. Podle vědců jsme právě svědky toho dalšího, už šestého. Pro existenci samotného člověka to může mít fatální následky a může dopadnout jako dinosauři. Do padesáti či sta let by mohlo dojít k masovému úhynu rostlin a živočichů a kolapsu ekosystému.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 16.12.2016 v 14:14, zobrazit podobné
Mrtvé zóny v oceánech se stále rozšiřují
Klimatická změna, odpadní vody a umělá hnojiva způsobují drastické rozšiřování mrtvých zón ve světových oceánech. Masové vymírání života v oblastech, kde mořská voda nemá dostatek kyslíku, se přirovnává k suchozemských pouštím. A v Mexickém zálivu je dnes největší biologická poušť na světě. V této lokalitě nežije vůbec nic.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 16.8.2017 v 14:14, zobrazit podobné
FOTO: Návrhář chce na Severní Koreu shodit bombu masové svůdnosti - svoje spodky!
Zbraně masové svůdnosti prý vyrábí designér Björn Borg. Novou podzimní kampaň „Björn Borg říká JA! zbraním masové svůdnosti“ chce šířit po celém světě a brzy se dočkají nebývalého dárku také obyvatelé Pchjongjangu.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 16.10.2013 v 15:14, zobrazit podobné
Za vymírání čmeláků a včel můžou pesticidy z řepky
Neonikotinoidové pesticidy používané především k ošetřování řepkových monokultur jsou viníkem vymírání čmeláků a včel. Potvrdily to výzkumy z Oxfordu s tím, že pokud nemáme přijít o nejvýznamnější opylovače v přírodě, bez nichž můžeme umřít hlady, musí zemědělci tyto pesticidy okamžitě přestat používat.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 18.8.2016 v 19:13, zobrazit podobné
Dřevěný domek na úpatí největší činné sopky nabízí veškerý komfort a především unikátní výhled
Phoenix House stojí na úpatí největší činné sopky na světě. Uprostřed lávového pole bez vegetace nabízí veškerý komfort, včetně teplé vody a plně vybavené kuchyně. Z prvního patra soběstačného dřevěného domku je výhled na nedaleký oceán.
zdroj: bleskove.centrum.cz, přidáno 22.6.2017 v 13:05, zobrazit podobné
Dinosauři asi milovali sníh... Na Sibiři objevili zatím největší jedince
Paleontologové objevili na Sibiři zřejmě zatím největší druh obratlovce, který kdy kráčel po suché zemi. Fosilie nalezené ve věčně zmrzlé části severní polokoule patří novému druhu, který dostal jméno Sibirosaurus. Byl to býložravec dosahující obřích rozměrů. A byl větší než dosud popsané druhy veleještěrů.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 30.3.2015 v 08:14, zobrazit podobné
Proč jsou náboženství odsouzena k vymírání?
Když lidé žili krátce a intenzivně, morálka v jejich prvních náboženstvích nebyla tak podstatná. Tu vymyslela teprve elita bohatých, která se začala rozmáhat několik století před Kristem. Snažila se morálkou strašit chudé, kteří žili krátce, ale intenzivně, a měli spoustu potomků. Představovali tak hrozbu, kterou bylo potřeba omezit. Jenže dnes jsou v zemích původních náboženství jako křesťanství, judaismus, islám, buddhismus apod. poměrně bohatí i ti nejchudší. A tak jsou tato náboženství odsouzena k vymírání.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 11.5.2016 v 17:14, zobrazit podobné