3. staronline.cz:
Za posledních 168 hodin (7 dní) odkázal server paparazzi.cz na bulvární tisk přesně 9.730x, což odpovídá cca 507.698-ti odkázaným článkům ročně.

listopad 2017
Po 6132027
Ne5121926
prosinec 2017

Nejčtenější za 24 hodin na serveru stravník.cz

více na stravník.cz

Blíží se ekologická katastrofa? Plastových odpadků v oceánech stále přibývá!
Plastové odpadky v oceánech a mořích působí ekologickou katastrofu v mnoha směrech. Nově popsaným je rozšiřování invazivních druhů napříč celou planetou. Pobřežní druhy typické pro určité oblasti se tak dostávají tisíce kilometrů do míst, kde na ně ekosystém není připraven.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 3.10.2017 v 10:14, prečteno: 11x

nejlepší články ze dne: 03. 10. 2017

V oceánech je více plastových odpadů než ryb!
Ve světových oceánech je dnes prý hmotnostně více plastových odpadů než ryb. Situace je skutečně vážná, protože vědci objevili plasty také ve velmi odlehlých oblastech Arktidy mezi ledovcovými krami. Stovky kilometrů daleko od pevniny byly nalezeny vznášející se kusy polystyrenu.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 29.9.2017 v 10:14, zobrazit podobné
Mrtvé zóny v oceánech se stále rozšiřují
Klimatická změna, odpadní vody a umělá hnojiva způsobují drastické rozšiřování mrtvých zón ve světových oceánech. Masové vymírání života v oblastech, kde mořská voda nemá dostatek kyslíku, se přirovnává k suchozemských pouštím. A v Mexickém zálivu je dnes největší biologická poušť na světě. V této lokalitě nežije vůbec nic.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 16.8.2017 v 14:14, zobrazit podobné
S mořskými plody pozřeme každoročně tisíce plastových částeček
Mezi zdroji živočišných bílkovin není zdravějšího představitele, než jsou mořští bezobratlí a ryby. Jenže to platí jen v případě, že tito živočichové žijí ve zcela čistých vodách oceánů. Lidé ale zahlcují moře miliardami mikroskopických plastových částeček každý rok. Splachují je tam s kosmetikou, v níž má obrušující funkci. Belgičtí vědci teď zjistili, že běžný Evropan konzumující mořské plody pozře s nimi až jedenáct tisíc plastových mikročástic ročně.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 31.1.2017 v 18:14, zobrazit podobné
Klient chtěl levnou fasádu. Architekti ji navrhli z devíti set plastových židlí
"Udělejte to levně, ideálně zadarmo," vzpomínají architekti Ondřej Chybík a Michal Krištof na zadání. Vznikla tak fasáda z plastových židlí.
zdroj: www.pikant.cz, přidáno 20.5.2017 v 11:10, zobrazit podobné
Geniální mladík vyčistí oceány od odpadků. Akce začne za rok
Mladík získal přes 50 milionů korun na projekt, který má za pět let zbavit světové vody odpadků. Čištění odstartuje příští rok v oblasti mezi Japonskem a Jižní Koreou.
zdroj: bleskove.centrum.cz, přidáno 4.6.2015 v 14:05, zobrazit podobné
Nejstarší ekologická stavba je stará 6,3 tisíce let
Archeologové odkryli v Anglii základy budovy, která podle nich může být označena jako první ekologická. Je o třináct století starší než Stonehenge a stojí nedaleko něj. Stavení bylo objeveno při ražení nové cesty a využívalo kmene povaleného stromu jako jedné své zdi. Podle vědců je právě díky tomu ekostavbou.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 2.11.2015 v 15:14, zobrazit podobné
Člověkem produkovaný hluk v oceánech mění řeč kytovců
Hluk, který člověk produkuje v oceánech a na pobřeží, znemožňuje kytovcům kvalitní komunikaci, na kterou byli zvyklí během milionů let své evoluce. A podle nejnovějších výzkumů se velryby a plejtváci snaží přizpůsobit měnícímu se prostředí tím, že pozměňují svou řeč. Místo vysokých tónů se vodami Pacifiku či Atlantiku ozývají frekvence výrazně nižší.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 30.8.2017 v 14:14, zobrazit podobné
Škůdce, který decimuje včely, dokáže zlikvidovat i igelitové tašky
Vědci ze Španělska a Británie jsou na cestě k nové metodě likvidace plastových obalů, kterých jsou miliardy tun v oceánech a volné přírodě. Přirozený rozklad těchto hmot přitom zabere stovky až tisíce let. Ale pomoci by mohli zavíječi voskoví, obávaní škůdci včelařů. Larvy se živí košilkami po včelích larvách a ničí při tom voskové plásty. Dokážou však rozleptat nejen vosk, nýbrž také igelitovou tašku. Jejich enzymy by tak mohly pomoci při vývoji nových metod degradace plastů.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 2.5.2017 v 16:14, zobrazit podobné
Nosková sice zhubla, ale stále ji trápí obří kýty. Do bazénu se snažila zamaskovat, ale i tak to byla katastrofa!
Míše Noskové (30) se za poslední roky podařilo výrazně zhubnout. Bohužel ji ale stále trápí partie, které by měly veřejnosti raději zůstat skryty.
zdroj: extra.cz, přidáno 15.3.2014 v 19:22, zobrazit podobné
Sledujte značky na plastových obalech. Některé vás upozorní na jedovaté chemikálie! - Není láhev jako láhev. Naučte se s námi rozlišovat značky na plastových obalech. Některé totiž mohou uvolňovat nebezpečné karcinogenní látky.
PET nebo PETE Označení, které najdete na většině plastových lahví s vodou a jinými nealkoholickými nápoji. Měli by být jen na jedno použití. S opakovaným použitím se totiž zvyšuje riziko množení bakterií. Z lahví mohou totiž unikat chemikálie, které mohou v lidském těle narušit hormonální rovnováhu. Posted by Bomba.cz on Monday, October 31, 2016 Máme i […] Příspěvek Sledujte značky na p...