3. staronline.cz:
    Ø 16 bodu na článek (15 článků)
Za posledních 168 hodin (7 dní) odkázal server paparazzi.cz na bulvární tisk přesně 9.077x, což odpovídá cca 473.625-ti odkázaným článkům ročně.

listopad 2017
Po 6132027
Ne5121926
prosinec 2017

Za vymírání čmeláků a včel můžou pesticidy z řepky
Neonikotinoidové pesticidy používané především k ošetřování řepkových monokultur jsou viníkem vymírání čmeláků a včel. Potvrdily to výzkumy z Oxfordu s tím, že pokud nemáme přijít o nejvýznamnější opylovače v přírodě, bez nichž můžeme umřít hlady, musí zemědělci tyto pesticidy okamžitě přestat používat.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 18.8.2016 v 19:13, prečteno: 4x

nejlepší články ze dne: 18. 08. 2016

Pesticidy způsobují úhyny nejen včel, ale také ohrožených ptáků
Evropská unie by měla plošně zakázat používání neonikotinoidových pesticidů. Nejenže můžou prokazatelně za masové úhyny včel, čmeláků a motýlů, ale také decimují populace už tak ohrožených druhů ptáků. Největší škody působí na populacích kriticky ohrožených koroptví a také stále vzácnějších vrabců domácích.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 17.1.2017 v 16:14, zobrazit podobné
Časopis Nature: Pesticidy znemožňují včelám opylování
Prestižní vědecký časopis Nature otiskl článek k výzkumu britských vědců, kteří jednoznačně a nevyvratitelně přinesli důkazy o tom, že neonikotinoidové pesticidy decimují populace včel a čmeláků. Koncentrace těchto pesticidů běžně se vyskytující na polích – které mají být dle výrobce bezpečné – poškozují nervový systém tohoto blanokřídlého hmyzu, který pak není schopen opylovat efektivně květy.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 25.11.2015 v 10:14, zobrazit podobné
Pesticidy působí na včely jako drogy: jsou na nich závislé!
Pesticidy ze skupiny neonikotinoidů jsou jednou z příčin totálních kolapsů včelstev a úbytku divoce žijících druhů včel v naší přírodě. Látky používané k ochraně rostlin v zemědělství na tento hmyz působí jako drogy na člověka. Nejenže tyto organismy zabíjejí, ale jsou pro ně silně návykové. Včely totiž dávají nektaru obsahujícímu pesticidy přednost před nektarem bez pesticidů.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 24.4.2015 v 13:14, zobrazit podobné
Ze včel jsou zombie: Obživlá mrtvola nakonec spáchá sebevraždu!
Když nejsou včely ohrožovány pesticidy a totálním kolapsem jejich společenstva, číhají na ně parazité a bakteriální onemocnění. V USA teď chovatele blanokřídlého medonosného hmyzu trápí nový parazit. Krom boje s morem a varroázou tam musejí čelit parazitické mušce, která dělá ze včel malé zombie. Muška klade do včel vajíčka, taková dělnice s larvami v těle se pak chová jako obživlá mrtvola a nakonec spáchá sebevraždu. Nový parazit se šíří a není vyloučeno, že časem dorazí i do Evropy.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 31.1.2014 v 12:14, zobrazit podobné
Lidé způsobují masové vymírání živočichů. Větší než by způsobila katastrofa!
V geologických dějinách planety Země dochází opakovaně k momentům, kdy dojde k masovému a náhlému vymírání druhů. Tento jev bývá na předělu dvou významných geologických období a většinou po něm následuje výrazná proměna v morfologii a fyziologii života. Podle vědců z Tennessee se o to další masové vymírání postaral člověk. Právě začalo a způsobuje ho naše civilizace.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 3.8.2016 v 16:14, zobrazit podobné
Jahody můžou pomoci vyléčit rakovinu prsu
Jahody jsou jedním z nejzdravějších druhů ovoce. Ví se, že lidé konzumující ve větší míře tyto plody ze své vlastní zahrádky mají zdravější srdce a cévy. Ale italští vědci prokázali, že vysoký příjem jahod může být prevencí rakoviny prsu a dokonce zastavit v růstu agresivní typ nádoru. Ovšem nesmějí to být jahody ze supermarketu, které jsou mezi prodávanými a masově produkovanými druhy ovoce nejvíce zamořeny pesticidy. Pesticidy totiž riziko rakoviny naopak zvyšují.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 24.4.2017 v 16:14, zobrazit podobné
Nejpoužívanější pesticidy na světě hubí nejen včely, ale také ptáky
Neonikotinoidy jsou nejpoužívanějšími pesticidy světa. A podobně jako tomu bylo u DDT před padesáti roky, teprve když je těmito chemikáliemi zamořená příroda, zjišťují vědci, jak moc jsou škodlivé. Krom toho, že stojí jako spoluviník za hynutím včelstev, podle nizozemských vědců mohou tyto pesticidy za mizení hmyzožravých ptáků. Opeřenců v zemědělské krajině ubylo kvůli neonikotinoidům až o pětinu.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 21.7.2014 v 09:14, zobrazit podobné
Neskutečné: Stařenka přežila tisíc žihadel od včel zabijáků!
Většinou stačí jen několik desítek či stovek žihadel afrických včel „zabijáků“, a člověk boj o život s toxiny prohraje. Jednasedmdesátiletá žena z Kalifornie má ale natolik silný organismus, že přežila útok tisíce dělnic těchto agresivních včel. Když se ji pokoušeli zachránit, byli podobáni také tři hasiči, které kvůli prudkému účinku jedu museli rovněž hospitalizovat. Muži však dostali žihadel jen několik.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 13.3.2014 v 08:14, zobrazit podobné
Čmeláci vymírají kvůli pyretroidním pesticidům
Běžnému člověku z města i vesnice se může zdát tvrzení, že bez čmeláků vymřeme, přehnané. Jenže je to fakt. Na těchto opylovačích jsou totiž závislé všechny rostliny, které drobnější včely s kratším sosákem nedokážou opylovat. Bez čmeláků by došlo ke zhroucení ekosystému a potravního řetězce. Lidé však jejich populaci decimují používáním pyretroidních insekticidů.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 23.1.2014 v 09:14, zobrazit podobné
Původně „neškodné“ pesticidy decimují nejen včely, ale také motýly
Když výrobci pesticidů před lety přišli s neonikotinoidovými pesticidy, hovořili o průlomu v ochraně zemědělských plodin. Podle nich totiž tyto látky byly velmi účinné a přitom neškodné pro ostatní organismy v přírodě. Více se mýlit nemohli. Tyto pesticidy jsou totiž zřejmě stejným případem, jako bylo DDT před čtyřiceti roky. Nejenže decimuje včely, čmeláky a ptáky, ale působí zhoubně také na divoce žijící motýly.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 26.11.2015 v 17:14, zobrazit podobné