2. bleskove.cz:
Za posledních 168 hodin (7 dní) odkázal server paparazzi.cz na bulvární tisk přesně 9.112x, což odpovídá cca 475.451-ti odkázaným článkům ročně.

září 2017
říjen 2017
Čt 5121926
 6132027
So 7142128

Vědci obrátili: Mozkové buňky přibývají i v dospělosti!
V minulosti se vědci domnívali, že neurony v mozku od začátku dospělosti do konce života už jen ubývají. Ale není tomu tak. Buňky specializující se na zpracování a přenos informací se mohou obnovovat a dokonce jich může přibývat. Dokazuje to výzkum tažných ptáků.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 25.2.2016 v 12:14, prečteno: 4x

nejlepší články ze dne: 25. 02. 2016

Běh pomáhá obnovit mozkové buňky, zjistili kanadští vědci zkoumáním myší
Kanadští vědci z Univerzity v Ottawě potvrdili, že hodina až dvě aerobního cvičení přispívá k obnově a vytváření nových neuronů. Může za to údajně chemická látka VGF. Studii prováděli výzkumníci na myších s mozkovými dysfunkcemi.
zdroj: bleskove.centrum.cz, přidáno 7.8.2017 v 07:05, zobrazit podobné
Opice umějí předvídat budoucnost, tvrdí američtí vědci
Tým amerických vědců objevil, které mozkové buňky umožňují "předvídat" budoucnost. Výzkum provedl na opicích a tvrdí, že brzy toho budou schopni i lidé.
zdroj: bleskove.centrum.cz, přidáno 26.3.2015 v 19:05, zobrazit podobné
Vědci hlásí průlom: Do dvou let vyléčíme rakovinu!
Britští vědci tento týden oznámili, že objevili Achilleovu patu rakoviny. Ta je zrádná především kvůli své vlastní podstatě – mutacím. Nádorové buňky vznikají jako zhoubná mutace, jenže mutují často i nadále, takže unikají pozornosti i těch nejúčinnějších léků. A právě to nová metoda řeší. Jedná se o imunoterapii, která dokáže odhalit všechny nádorové buňky bez ohledu na to, jak moc se mění mutacemi.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 8.3.2016 v 07:13, zobrazit podobné
Průlom v léčbě nákazy HIV! Vědcům se podařilo dostat viry z buněk, ty žijí dál
Němcům na východě Německa se podařil průlomový krok v léčbě nákazy virem HIV. Virové částice, které napadají imunitní buňky a postupně je likvidují, vědci dosud nebyli schopni z buněk dostat ven, bez toho aniž by to znamenalo smrt celé buňky. V Drážďanech se to ale podařilo. Viry z buňky odstranili a ta žila dál.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 20.12.2013 v 08:14, zobrazit podobné
Chlapi budou na odpis?! Vědci vypěstovali SPERMIE!
Zcela neplodným mužům, jimž chybí zárodečné spermatické buňky ve varlatech, svitla nová naděje. Úsvit přichází z Kalifornie, kde se vědcům podařilo vypěstovat zárodečné spermatické buňky ze zárodečných buněk kůže. Zcela neplodní jedinci by pomocí této techniky mohli jednou zplodit biologicky vlastní potomky.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 12.5.2014 v 08:14, zobrazit podobné
Nanostroje se zavrtají do nádorové buňky a zničí ji za šedesát vteřin
Britští vědci představili onkologické obci novou metodu léčby, která by mohla znamenat revoluci v postihování především neléčitelných nádorů. Vyrobili extrémně rychle rotující molekuly, které se dají aktivovat pouhým světlem a jako nanostroječky se zavrtají během šedesáti vteřin do nádorové buňky, čímž ji zlikvidují.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 5.9.2017 v 17:14, zobrazit podobné
Vědci chtějí léčit rakovinu podlazením. Mají šanci?
Italští vědci úspěšně testovali novou metodu při léčbě konečné fáze rakoviny. Tělo uvedli do hlubokého spánku a podchladili ho na něco kolem čtrnácti stupňů Celsia. Tkáně pak lépe reagovaly na ozařování, nádorové buňky zpomalily své šíření a šance na uzdravení se zvýšila.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 23.2.2017 v 18:14, zobrazit podobné
Vědci obrátili: Mužská vasektomie je nebezpečná!
Vasektomie byla dosud podporována jako nejbezpečnější a zdravotně zcela nezávadná forma antikoncepce. Malým ambulantním zákrokem byl muž sterilizován na zbytek života bez ztráty libida, erekce a dalších sexuálních funkcí. Jenže vědci z Harvardovy univerzity teď tvrdí, že vasektomie možná tak bezpečná nebude. Muži, kteří ji podstoupí, jsou o deset procent víc ohroženi agresivní formou rakoviny prostaty.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 22.7.2014 v 09:14, zobrazit podobné
Vědci objevili sedmnáct milionů staré „obří“ sperma
Asi nejstarší a jedny z největších spermií živočišné říše nalezli paleontologové z Mnichova při bádání v australském Queenslandu. Obří buňky jsou staré sedmnáct milionů let a byly v perfektní kondici fosilizovány, takže se dochovaly do dnešních dní. Produkovali je vodní korýši z třídy Lasturnatky. Na to, jak miniaturních rozměrů dosahují, vytvářejí velké pohlavní buňky, které ve slovníku zoologů mají přívlastek „obří“.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 19.5.2014 v 09:14, zobrazit podobné
Šance pro nakažené? Vědci dokážou "vystřihnout" HIV
Američtí vědci pokročili opět výrazně kupředu k cíli zvanému léčba infekce virem HIV. Podle nově zveřejněných zpráv totiž dokážou nukleovou kyselinu, kterou virus vytvoří a vloží do lidské buňky, vystřihnout. Tím ji zbaví infekce, vyléčí a znemožní viru dále se replikovat.
zdroj: www.odhaleno.cz, přidáno 11.4.2016 v 12:14, zobrazit podobné